Metalo menininkės Birutės Stulgaitės personalinė paroda „Šuorais“ (gintaras, popierius, piešiniai) atsidarys gegužės 15 d. 17 val. Antano Mončio meno muziejuje Palangoje. Menininkė savo kūryboje nuolat akcentuoja natūralumo ir redukcijos vertę, o šuoras kaip momentinė pagava, trumpa patirties akimirka, vėjo gūsiams nuvilnijant vandens paviršiumi ar laukais, menininkės kūryboje kyla iš vienio su gamta, neišsakymu, grynumu, minimalizmu.
60-osios Venecijos bienalės dienoraštis
Traukinyje į Mestrę mus užkalbina dvi moterys. Klausia, iš kur mes. Iš Lietuvos, sakom. Aha, taip ir manėme! Viena iš jų – latvė Sanita, savanoriaujanti latvių paviljone. Kita – danė, besirūpinti afganėmis moterimis. Pagyrėme Latvijos ir Danijos paviljonus. Jos mūsiškio dar nematė, bet, sako, girdėjusios, kad įspūdingas.
Nuo gegužės 9 d. MO muziejus antrąsyk lankysis Panevėžyje – Panevėžio miesto dailės galerijoje bus atidaryta kelionėms pritaikyta MO didžioji paroda „Vilniaus pokeris“. Parodą lydės edukaciniai užsiėmimai mokiniams bei mokymai, skirti vietos kultūros, meno ir švietimo darbuotojams.
Gegužės 10 d., penktadienį, 18 val., VDA parodų salėse „Titanikas“ (Maironio g. 3) II aukšte atidaroma grupinė tapybos kūrinių konkurso „Zabolis Art Prize 2024“ finalininkų paroda.
Gegužės 15 d. vitrininio pobūdžio galerijoje „apiece“, kurios strategija yra autonomiška kūrinio raiška, atidaroma Lietuvos nacionalinės kultūros ir meno premijos laureato skulptoriaus Vlado Urbanavičiaus paroda.
Gegužės 10 d. (penktadienį) 18 val. KADS Baroti galerijoje (Didžioji vandens g. 2, Klaipėda) atidaroma Rimanto Dauginčio paroda „Skulptūra“.
Gegužės 16 d. 18 val. „Editorial“ erdvėje (Latako g. 3, Vilnius) duris atvers Kamilės Krasauskaitės personalinė paroda „Amžinoji liepsna“. Parodoje pristatoma specialiai „Editorial“ erdvei sukurta instaliacija, tapybos darbai bei penkių takelių garso kūrinys, rengiamas drauge su kompozitore Gaile Griciūte.
Monikos Dirsytės performansas „Aš esu pakankama (-s)“
„Meilės esame verti ne už tai, kokį įvaizdį sukuriame visuomenėje, o už tai, kad esame“, – performanso „Aš esu pakankama (-s)“ anotacijoje pabrėžia Monika Dirsytė. Balandžio 13 ir 14 dienomis šį performansą menininkė kartu su sportininku Roku Kavaliausku ir šokėjomis dvynėmis Ema Lavrenovaite ir Neila Lavrenovaite atliko grožio industrijos parodoje „Pelenė 2024“.
Gegužės 10 d. LDS galerijoje „Arka“ pradeda veikti Agnės Jonkutės paroda „Atminties Žemė“, sudaryta tarsi iš dviejų, vienas kitą papildančių ciklų, kurie skirti žemės, laiko kaitos ir atminties temoms. Paroda veiks 2024 05 10 – 06 01.
Gegužės 16 d., ketvirtadienį, 18 val. kviečiame į parodos pristatymą ir susitikimą su menininke.
Ir kiti tapatybės „įkalčiai“ Palangos muziejuose
Pastarųjų metų parodų rengėjai ne sykį kvietė diskutuoti apie moderniąją Lietuvos tapatybę ir jos požymius. Neretai painūs identiteto klausimai kvestionuoti didžiųjų muziejų, jų padalinių nuolatinėse ir teminėse ekspozicijose, jie vis paliečiami netgi nemuziejinėse institucijose – nuo Prezidentūroje esančio Valstybės pažinimo centro iki šalies ypatumus greituoju būdu atskleidžiančių reginių „Expo“ paviljonuose, kartais ir šalies oro uostuose. Paspartinto „efektyvumo“ siekis, noras ne vien edukuoti, bet ir mesti iššūkius, sugundyti svetimšalį kartais pakiša koją. Daugelį neseniai nustebino vulgari Vilniaus reklama, skirta ant vilionių kabliuko neva užkibsiantiems užsieniečiams.