7md.lt
Kas kur kada 7md rekomenduoja Savaitės filmai 7md meno projektai Kultūra vaikams Skelbimai Paieška m-puslapiai
7md.lt

Teatro anonsai

Martynas Petrikas

Teatro kritika mokslinių interesų lauke

Rasos Vasinauskaitės monografija „(Ne)pilkoji zona. Lietuvių teatro kritika 1920–1980 m.“

Lietuvių teatro kritika – ypatingas reiškinys. Chronologijos požiūriu rašyti teatrui ir apie teatrą lietuviškai imta anksčiau nei vaidinti ar režisuoti. Kritikos tekstų paliko įžymiausi visuomenės ir kultūros veikėjai (pvz., Jonas Basanavičius ar Juozas Miltinis). Jau tarpukario dvidešimtmečio (ir profesionalaus lietuvių teatro raidos) pradžioje nuolatinio recenzento publikacijos to meto dienraščiuose buvo įprastas dalykas. Per kiek daugiau nei šimtmetį lietuvių teatro kritika įgijo savitą kultūrą, istoriją ir tradicijas. Nepaisant to, kaip mokslinio tyrimo objektas ši veiklos sritis atrasta vėlai. Būta pavienių straipsnių, studentiškų darbų, tačiau sistemiška kritikos istorijos apybraiža pasirodo tik dabar – Rasos Vasinauskaitės „(Ne)pilkoji zona. Lietuvių teatro kritika 1920–1980 m.“ (Lietuvos kultūros tyrimų institutas, p. 528).

Rasos Vasinauskaitės monografijos „(Ne)pilkoji zona. Lietuvių teatro kritika 1920–1980 m.“ viršelis (dailininkė Skaistė Ašmenavičiūtė)
Rasos Vasinauskaitės monografijos „(Ne)pilkoji zona. Lietuvių teatro kritika 1920–1980 m.“ viršelis (dailininkė Skaistė Ašmenavičiūtė)
Daiva Šabasevičienė

Pasaulio lopinėlis tamsioje dėžėje

Monospektaklis „Bėgūnė“ Jaunimo teatre

Nors aktoriai svajoja apie sudėtingus, įdomius vaidmenis, retas kuris ryžtasi monospektakliui. Ši forma dažnai sudėtingesnė už kamerinius spektaklius, reikalauja ne tik išminties, kūrybingumo, bet ir literatūrinės medžiagos suvaldymo.

Aldona Vilutytė spektaklyje „Bėgūnė“. L. Vansevičienės nuotr.
Aldona Vilutytė spektaklyje „Bėgūnė“. L. Vansevičienės nuotr.
Aldona Vilutytė spektaklyje „Bėgūnė“. L. Vansevičienės nuotr.
Aldona Vilutytė spektaklyje „Bėgūnė“. L. Vansevičienės nuotr.
Aldona Vilutytė spektaklyje „Bėgūnė“. L. Vansevičienės nuotr.
Aldona Vilutytė spektaklyje „Bėgūnė“. L. Vansevičienės nuotr.
Aldona Vilutytė spektaklyje „Bėgūnė“. L. Vansevičienės nuotr.
Aldona Vilutytė spektaklyje „Bėgūnė“. L. Vansevičienės nuotr.
Aldona Vilutytė spektaklyje „Bėgūnė“. L. Vansevičienės nuotr.
Aldona Vilutytė spektaklyje „Bėgūnė“. L. Vansevičienės nuotr.
Aldona Vilutytė spektaklyje „Bėgūnė“. L. Vansevičienės nuotr.
Aldona Vilutytė spektaklyje „Bėgūnė“. L. Vansevičienės nuotr.
Aldona Vilutytė spektaklyje „Bėgūnė“. L. Vansevičienės nuotr.
Aldona Vilutytė spektaklyje „Bėgūnė“. L. Vansevičienės nuotr.
Aldona Vilutytė spektaklyje „Bėgūnė“. L. Vansevičienės nuotr.
Aldona Vilutytė spektaklyje „Bėgūnė“. L. Vansevičienės nuotr.
Ieva Tumanovičiūtė

Įsijausti į kitą

„Dviejų Korėjų susijungimas“ Nacionaliniame Kauno dramos teatre

Prie grimo stalo besiskiriančių moterų, nežiūrinčių viena į kitą, pora: viena kalba veidrodžiui, kita atsako įsmeigusi žvilgsnį į tolį; balto šilkinio chalato gobtuvo išryškintos raudonos prostitutės lūpos; kunigo ašara; violetinė vyriausios sesers suknelės spalva – tai tik keli kiekvienam žiūrinčiajam individualūs, į atmintį įstringantys elementai iš balandžio 20 d. Nacionaliniame Kauno dramos teatre (NKDT) įvykusios režisieriaus Artūro Areimos spektaklio „Dviejų Korėjų susijungimas“ pagal prancūzų dramaturgo Joëlio Pommerat pjesę (vertė Akvilė Melkūnaitė) premjeros.

Scena iš spektaklio „Dviejų Korėjų susijungimas“. D. Stankevičiaus nuotr.
Scena iš spektaklio „Dviejų Korėjų susijungimas“. D. Stankevičiaus nuotr.
Martyna Gedvilaitė ir Goda Petkutė spektaklyje „Dviejų Korėjų susijungimas“. D. Stankevičiaus nuotr.
Martyna Gedvilaitė ir Goda Petkutė spektaklyje „Dviejų Korėjų susijungimas“. D. Stankevičiaus nuotr.
Inesa Paliulytė ir Vilija Grigaitytė spektaklyje „Dviejų Korėjų susijungimas“. D. Stankevičiaus nuotr.
Inesa Paliulytė ir Vilija Grigaitytė spektaklyje „Dviejų Korėjų susijungimas“. D. Stankevičiaus nuotr.
Martyna Gedvilaitė, Vaidas Maršalka ir Andrius Alešiūnas spektaklyje „Dviejų Korėjų susijungimas“. D. Stankevičiaus nuotr.
Martyna Gedvilaitė, Vaidas Maršalka ir Andrius Alešiūnas spektaklyje „Dviejų Korėjų susijungimas“. D. Stankevičiaus nuotr.
Goda Petkutė, Motiejus Ivanauskas, Miglė Navasaitytė ir Martyna Gedvilaitė spektaklyje „Dviejų Korėjų susijungimas“. D. Stankevičiaus nuotr.
Goda Petkutė, Motiejus Ivanauskas, Miglė Navasaitytė ir Martyna Gedvilaitė spektaklyje „Dviejų Korėjų susijungimas“. D. Stankevičiaus nuotr.
Eugenija Bendoriūtė ir Mantas Bendžius spektaklyje „Dviejų Korėjų susijungimas“. D. Stankevičiaus nuotr.
Eugenija Bendoriūtė ir Mantas Bendžius spektaklyje „Dviejų Korėjų susijungimas“. D. Stankevičiaus nuotr.
Liubomiras Laucevičius ir Vilija Grigaitytė spektaklyje „Dviejų Korėjų susijungimas“. D. Stankevičiaus nuotr.
Liubomiras Laucevičius ir Vilija Grigaitytė spektaklyje „Dviejų Korėjų susijungimas“. D. Stankevičiaus nuotr.
Sigitas Šidlauskas ir Dainius Svobonas spektaklyje „Dviejų Korėjų susijungimas“. D. Stankevičiaus nuotr.
Sigitas Šidlauskas ir Dainius Svobonas spektaklyje „Dviejų Korėjų susijungimas“. D. Stankevičiaus nuotr.
  PUSLAPIS IŠ 260  >>> Archyvas