7md.lt
Kas kur kada 7md rekomenduoja Savaitės filmai 7md meno projektai Kultūra vaikams Skelbimai Paieška m-puslapiai
7md.lt

Autorius: Ieva Tumanovičiūtė

Ieva Tumanovičiūtė

Skausmas dėl neteisybės

„Teiresijo krūtis“ Lietuvos nacionaliniame dramos teatre

Režisierės Lauros Kutkaitės spektaklis „Teiresijo krūtis“ – tarsi į sceną perkelta sąmonė, kurioje susiduria skirtingų balsų ir vaizdinių nuotrupos. Tai, kas tikrovėje atrodo siurrealu, yra sąmonės realybė. Kaip ir visuomenėje, šioje individualioje ir kartu kolektyvinėje sąmonėje aidi įvairių balsų, kurie nori būti išgirsti, šauksmai – spektaklyje praktiškai ir simboliškai naudojamas garsą stiprinantis megafonas. Kokia šios sąmonės, pirmą kartą Lietuvos nacionalinio dramos teatro (LNDT) Mažojoje salėje parodytos lapkričio 17 d., būsena? Ji kenčianti, liūdna, pikta, kovojanti su svetimomis fantazijomis, dėl prieštaravimų patirianti nuolatinę įtampą. Tokia sąmonė girdi ne tik save, bet ir kitus, dažniausiai nuvertinančius ir kritikuojančius balsus.

Dalia Michelevičiūtė ir Aistė Zabotkaitė spektaklyje „Teiresijo krūtis“. D. Matvejevo nuotr.
Dalia Michelevičiūtė ir Aistė Zabotkaitė spektaklyje „Teiresijo krūtis“. D. Matvejevo nuotr.
Aistė Zabotkaitė ir Dalia Michelevičiūtė spektaklyje „Teiresijo krūtis“. D. Matvejevo nuotr.
Aistė Zabotkaitė ir Dalia Michelevičiūtė spektaklyje „Teiresijo krūtis“. D. Matvejevo nuotr.
Aistė Zabotkaitė spektaklyje „Teiresijo krūtis“. D. Matvejevo nuotr.
Aistė Zabotkaitė spektaklyje „Teiresijo krūtis“. D. Matvejevo nuotr.
Aistė Zabotkaitė ir Domantas Starkauskas spektaklyje „Teiresijo krūtis“. D. Matvejevo nuotr.
Aistė Zabotkaitė ir Domantas Starkauskas spektaklyje „Teiresijo krūtis“. D. Matvejevo nuotr.
Aistė Zabotkaitė spektaklyje „Teiresijo krūtis“. D. Matvejevo nuotr.
Aistė Zabotkaitė spektaklyje „Teiresijo krūtis“. D. Matvejevo nuotr.
Aistė Zabotkaitė spektaklyje „Teiresijo krūtis“. D. Matvejevo nuotr.
Aistė Zabotkaitė spektaklyje „Teiresijo krūtis“. D. Matvejevo nuotr.
Domantas Starkauskas spektaklyje „Teiresijo krūtis“. D. Matvejevo nuotr.
Domantas Starkauskas spektaklyje „Teiresijo krūtis“. D. Matvejevo nuotr.
Vitalija Mockevičiūtė spektaklyje „Teiresijo krūtis“. D. Matvejevo nuotr.
Vitalija Mockevičiūtė spektaklyje „Teiresijo krūtis“. D. Matvejevo nuotr.
Rimgailė Renevytė, Ieva Tumanovičiūtė

Iš mūsų vaidybų

Laiškai apie teatrą (XV)

Ruduo prasidėjo lengvais spektakliais. Iš pirmo žvilgsnio atrodo, kad Jo Strømgreno „Ruletė“ (Lietuvos nacionalinis dramos teatras (LNDT), 2023) yra labiau „vienkartinis kūrinys“, palyginti su jo „Durimis“ (LNDT, 2018). „Ruletės“ prasmės tiesmukesnės nei poetiškųjų „Durų“, kuriose abstrakčių, prasmes išplečiančių choreografijos elementų buvo daugiau, kaip ir tavo apibūdinamo jausmo, kad kūrinyje „slypi kažkas kur kas daugiau, nei mums parodoma“. Nors „Ruletė“, palyginti su „Durimis“, stokoja gylio, nesakau, kad nenorėčiau jos pasižiūrėti dar kartą.

Scena iš spektaklio „Ruletė“. D. Matvejevo nuotr.
Scena iš spektaklio „Ruletė“. D. Matvejevo nuotr.
Kęstutis Cicėnas ir Rytis Saladžius spektaklyje „Ruletė“. D. Matvejevo nuotr.
Kęstutis Cicėnas ir Rytis Saladžius spektaklyje „Ruletė“. D. Matvejevo nuotr.
Aistė Zabotkaitė ir Rytis Saladžius spektaklyje „Ruletė“. D. Matvejevo nuotr.
Aistė Zabotkaitė ir Rytis Saladžius spektaklyje „Ruletė“. D. Matvejevo nuotr.
Rytis Saladžius spektaklyje „Durys“. D. Matvejevo nuotr.
Rytis Saladžius spektaklyje „Durys“. D. Matvejevo nuotr.
Scena iš spektaklio „Durys“. D. Matvejevo nuotr.
Scena iš spektaklio „Durys“. D. Matvejevo nuotr.
Camille Paycha ir Aline Breucker spektaklyje „Portretai“. D. Ališausko nuotr.
Camille Paycha ir Aline Breucker spektaklyje „Portretai“. D. Ališausko nuotr.
Aline Breucker ir Sanderis De Cuyperis spektaklyje „Portretai“. D. Ališausko nuotr.
Aline Breucker ir Sanderis De Cuyperis spektaklyje „Portretai“. D. Ališausko nuotr.
Dmitrijus Denisiukas, Igoris Abramovičius ir Valentinas Novopolskis spektaklyje „Rozenkrancas ir Gildensternas mirę“. D. Matvejevo nuotr.
Dmitrijus Denisiukas, Igoris Abramovičius ir Valentinas Novopolskis spektaklyje „Rozenkrancas ir Gildensternas mirę“. D. Matvejevo nuotr.
Ieva Tumanovičiūtė

Arti aktorių

„Dviejų Korėjų susijungimas“ Vilniaus senajame teatre

Išeiti iš spektaklio šypsantis – vienas iš variantų, kaip teatras gali paveikti žiūrovą, apvalydamas jį per juoką, suteikdamas palengvėjimą. Ne kiekvienai komedijai pavyksta prajuokinti nešiurkščiai ir skoningai. Pasitaiko, kad, daugumai kvatojant, kažkam nejuokinga arba krizena vienas, kai kiti tyli. Juokas parodo žiūrovo bendrystę su kūrėjais ir sėdinčiaisiais aplink – jis suartina su kitais. Nekomerciniame dramos teatre juokas – slidus dalykas, keliantis abejonę, ar kūrinys nėra tik pramoga, jei jau taip smagu. Kur yra riba ir koks humoras – geras? Tai nustatyti sunku, lengviau pajusti.

Jevgenija Karpikova, Nikolajus Antonovas ir Telmanas Ragimovas spektaklyje „Dviejų Korėjų susijungimas“. D. Matvejevo nuotr.
Jevgenija Karpikova, Nikolajus Antonovas ir Telmanas Ragimovas spektaklyje „Dviejų Korėjų susijungimas“. D. Matvejevo nuotr.
Telmanas Ragimovas, Nikolajus Antonovas, Jevgenija Karpikova ir Jelena Juščenko spektaklyje „Dviejų Korėjų susijungimas“. D. Matvejevo nuotr.
Telmanas Ragimovas, Nikolajus Antonovas, Jevgenija Karpikova ir Jelena Juščenko spektaklyje „Dviejų Korėjų susijungimas“. D. Matvejevo nuotr.
Nikolajus Antonovas, Telmanas Ragimovas, Jelena Juščenko ir Jevgenija Karpikova spektaklyje „Dviejų Korėjų susijungimas“. D. Matvejevo nuotr.
Nikolajus Antonovas, Telmanas Ragimovas, Jelena Juščenko ir Jevgenija Karpikova spektaklyje „Dviejų Korėjų susijungimas“. D. Matvejevo nuotr.
Telmanas Ragimovas, Jevgenija Karpikova ir Jelena Juščenko spektaklyje „Dviejų Korėjų susijungimas“. D. Matvejevo nuotr.
Telmanas Ragimovas, Jevgenija Karpikova ir Jelena Juščenko spektaklyje „Dviejų Korėjų susijungimas“. D. Matvejevo nuotr.
Nikolajus Antonovas, Jelena Juščenko ir Telmanas Ragimovas spektaklyje „Dviejų Korėjų susijungimas“. D. Matvejevo nuotr.
Nikolajus Antonovas, Jelena Juščenko ir Telmanas Ragimovas spektaklyje „Dviejų Korėjų susijungimas“. D. Matvejevo nuotr.
Jelena Juščenko ir Jevgenija Karpikova spektaklyje „Dviejų Korėjų susijungimas“. D. Matvejevo nuotr.
Jelena Juščenko ir Jevgenija Karpikova spektaklyje „Dviejų Korėjų susijungimas“. D. Matvejevo nuotr.
Jevgenija Karpikova ir Telmanas Ragimovas spektaklyje „Dviejų Korėjų susijungimas“. D. Matvejevo nuotr.
Jevgenija Karpikova ir Telmanas Ragimovas spektaklyje „Dviejų Korėjų susijungimas“. D. Matvejevo nuotr.
Nikolajus Antonovas, Jevgenija Karpikova, Jelena Juščenko ir Telmanas Ragimovas spektaklyje „Dviejų Korėjų susijungimas“. D. Matvejevo nuotr.
Nikolajus Antonovas, Jevgenija Karpikova, Jelena Juščenko ir Telmanas Ragimovas spektaklyje „Dviejų Korėjų susijungimas“. D. Matvejevo nuotr.
Ieva Tumanovičiūtė

Kurti tikrovę

Vilniaus tarptautinis teatro festivalis „Sirenos“

Svarbu, kokią būseną žiūrovui sukelia spektaklis, kaip į jį kreipiasi, kokį jį išleidžia iš teatro: piktą, sudirgusį, pavargusį, susimąsčiusį, įkvėptą. Juk nuo to priklauso, ką jis darys, kaip bendraus su kitais. Vis labiau vertinu kūrinius, kurie agresyviai neatakuoja, neišdirgina, po jų išeini susikaupęs, atsargesnis. Vilniaus tarptautinio teatro festivalio „Sirenos“ užsienio programoje parodytas ne tėvynėje kuriančio šveicarų režisieriaus Milo Rau spektaklis „Pakartojimas. Teatro istorija (-os) I“ daro gerą įspūdį pagarbiu ir ramiu bendravimu su žiūrovais, kai nesiekiama nei etiškai, nei estetiškai šokiruoti.

Scena iš spektaklio „Pakartojimas. Teatro istorija (-os) I“. D. Matvejevo nuotr.
Scena iš spektaklio „Pakartojimas. Teatro istorija (-os) I“. D. Matvejevo nuotr.
Scena iš spektaklio „Pakartojimas. Teatro istorija (-os) I“. D. Matvejevo nuotr.
Scena iš spektaklio „Pakartojimas. Teatro istorija (-os) I“. D. Matvejevo nuotr.
Scena iš spektaklio „Pakartojimas. Teatro istorija (-os) I“. D. Matvejevo nuotr.
Scena iš spektaklio „Pakartojimas. Teatro istorija (-os) I“. D. Matvejevo nuotr.
Anna Karasińska, Milo Rau ir Eglė Švedkauskaitė festivalyje „Sirenos“. D. Pu nuotr.
Anna Karasińska, Milo Rau ir Eglė Švedkauskaitė festivalyje „Sirenos“. D. Pu nuotr.
Kadras iš filmo „Naujoji Evangelija“
Kadras iš filmo „Naujoji Evangelija“
Filmas „Šeima“. M. Devijver nuotr.
Filmas „Šeima“. M. Devijver nuotr.
Pitcho Womba Konga spektaklyje „Mount Average“. T. Herbots nuotr.
Pitcho Womba Konga spektaklyje „Mount Average“. T. Herbots nuotr.
Scena iš spektaklio „Mount Average“. T. Herbots nuotr.
Scena iš spektaklio „Mount Average“. T. Herbots nuotr.
Ieva Tumanovičiūtė

Reiklus žiūrovas

„Apmąstant omarą“ Lietuvos nacionaliniame dramos teatre

Įsivaizduoju, kaip žmogus, sparčiu žingsniu lenkdamas Kaziuko ar kokios kitos Vilniaus mugės, nusidriekusios Gedimino prospektu, palapines, tikisi kuo greičiau, kol dar riebaluose kepinamo maisto kvapas neįsigėrė į drabužius, pasislėpti nuo minios šurmulio Lietuvos nacionaliniame dramos teatre (LNDT). Jis viliasi atvangos sielai, grožio, poezijos, bet pataiko į dar vieną šiurkščią mugę. Šįkart į raudonos ir mėlynos, JAV vėliavos spalvų Omarų festivalį. Prieš spektaklį jam siūloma užkąsti sumuštinių, o scenoje pasitinka ne tik ryškios šviesos, spalvos ir triukšmai, bet ir viktorina su žiūrovais, prizai, Omarų festivalio emblema, plastikiniai vėžiagyviai, languota klijuote užklotas stalas, animacinių filmų humoras, džinsais ir raudonais festivalio marškinėliais vilkintys aktoriai bei visas kitas mugės kičas.

Elzė Gudavičiūtė ir Salvijus Trepulis spektaklyje „Apmąstant omarą“. M. Norvaišos nuotr.
Elzė Gudavičiūtė ir Salvijus Trepulis spektaklyje „Apmąstant omarą“. M. Norvaišos nuotr.
Spektaklis „Apmąstant omarą“. M. Norvaišos nuotr.
Spektaklis „Apmąstant omarą“. M. Norvaišos nuotr.
Martynas Nedzinskas, Elzė Gudavičiūtė, Salvijus Trepulis ir Jūratė Vilūnaitė spektaklyje „Apmąstant omarą“. M. Norvaišos nuotr.
Martynas Nedzinskas, Elzė Gudavičiūtė, Salvijus Trepulis ir Jūratė Vilūnaitė spektaklyje „Apmąstant omarą“. M. Norvaišos nuotr.
Martynas Nedzinskas spektaklyje „Apmąstant omarą“. M. Norvaišos nuotr.
Martynas Nedzinskas spektaklyje „Apmąstant omarą“. M. Norvaišos nuotr.
Jūratė Vilūnaitė spektaklyje „Apmąstant omarą“. M. Norvaišos nuotr.
Jūratė Vilūnaitė spektaklyje „Apmąstant omarą“. M. Norvaišos nuotr.
Jūratė Vilūnaitė spektaklyje „Apmąstant omarą“. M. Norvaišos nuotr.
Jūratė Vilūnaitė spektaklyje „Apmąstant omarą“. M. Norvaišos nuotr.
Jūratė Vilūnaitė spektaklyje „Apmąstant omarą“. M. Norvaišos nuotr.
Jūratė Vilūnaitė spektaklyje „Apmąstant omarą“. M. Norvaišos nuotr.
Elzė Gudavičiūtė, Salvijus Trepulis ir Jūratė Vilūnaitė spektaklyje „Apmąstant omarą“. M. Norvaišos nuotr.
Elzė Gudavičiūtė, Salvijus Trepulis ir Jūratė Vilūnaitė spektaklyje „Apmąstant omarą“. M. Norvaišos nuotr.
Ieva Tumanovičiūtė

Būties akligatvis ir nuo to atsietas grožis

„Vakarų krantinė“ Klaipėdos dramos teatre

„Visgi labai neramu – nežinau, kaip pažvelgsiu į dienos šviesą po tokio keisto nuotykio, šita stotelė jau niekada nebus tokia kaip anksčiau, nuo šiol visada pastebėsiu tuos mažyčius blausius žibintus, kurių seniau man nebuvo, be to, bemiegė naktis – net neįsivaizduoju, kaip po jos pasikeičia gyvenimas, to man dar nebuvo – ko gero, viskas susipainioja, ir diena neišaušta po nakties taip, kaip anksčiau“ (Seno Pono žodžiai iš Bernard’o-Marie Koltèso pjesės „Roberto Zucco“, iš prancūzų kalbos vertė Akvilė Melkūnaitė).

Donatas Želvys spektaklyje „Vakarų krantinė“. D. Rimeikos nuotr.
Donatas Želvys spektaklyje „Vakarų krantinė“. D. Rimeikos nuotr.
Renata Idzelytė ir Darius Meškauskas spektaklyje „Vakarų krantinė“. D. Rimeikos nuotr.
Renata Idzelytė ir Darius Meškauskas spektaklyje „Vakarų krantinė“. D. Rimeikos nuotr.
Renata Idzelytė ir Darius Meškauskas spektaklyje „Vakarų krantinė“. D. Rimeikos nuotr.
Renata Idzelytė ir Darius Meškauskas spektaklyje „Vakarų krantinė“. D. Rimeikos nuotr.
Darius Meškauskas ir Donatas Želvys spektaklyje „Vakarų krantinė“. D. Rimeikos nuotr.
Darius Meškauskas ir Donatas Želvys spektaklyje „Vakarų krantinė“. D. Rimeikos nuotr.
Laurynas Luotė ir Digna Kulionytė spektaklyje „Vakarų krantinė“. D. Rimeikos nuotr.
Laurynas Luotė ir Digna Kulionytė spektaklyje „Vakarų krantinė“. D. Rimeikos nuotr.
Laurynas Luotė ir Donatas Želvys spektaklyje „Vakarų krantinė“. D. Rimeikos nuotr.
Laurynas Luotė ir Donatas Želvys spektaklyje „Vakarų krantinė“. D. Rimeikos nuotr.
Donatas Želvys ir Eglė Barauskaitė spektaklyje „Vakarų krantinė“. D. Rimeikos nuotr.
Donatas Želvys ir Eglė Barauskaitė spektaklyje „Vakarų krantinė“. D. Rimeikos nuotr.
Eglė Barauskaitė ir Michaëlis Nkenda spektaklyje „Vakarų krantinė“. D. Rimeikos nuotr.
Eglė Barauskaitė ir Michaëlis Nkenda spektaklyje „Vakarų krantinė“. D. Rimeikos nuotr.
Rimgailė Renevytė, Ieva Tumanovičiūtė

Iš mūsų vaidybų

Laiškai apie teatrą (XIV)

Hovardas Rorkas. Man taip knietėjo parašyti šį vardą. Kad jis išreiškia tai, ko trokštu, supratau ne prieš devynerius metus per „Sirenas“ žiūrėdama režisieriaus Ivo van Hove spektaklį „The Fountainhead“ (tada jo dar nesuvokiau ir jis man pasirodė per daug besiremiantis brangiais, išoriškai efektingais triukais), o dabar perskaičiusi Aynos Rand romaną „Šaltinis“ (iš anglų kalbos vertė Marius Burokas), pagal kurį jis buvo pastatytas. Norėčiau dar kartą pamatyti spektaklį. Galvoju ne apie romano inscenizacijos teatre galimybes, o apie menininką, žiūrovą ir kritiką.

Scena iš spektaklio „Metamorfozė“. D. Matvejevo nuotr.
Scena iš spektaklio „Metamorfozė“. D. Matvejevo nuotr.
Knygos „Nebuvimo estetika“ viršelyje panaudota W. Bergmanno nuotr.
Knygos „Nebuvimo estetika“ viršelyje panaudota W. Bergmanno nuotr.
Knygos „Juozo Budraičio teatrinis likimas“ viršelyje panaudota D. Matvejevo nuotr.
Knygos „Juozo Budraičio teatrinis likimas“ viršelyje panaudota D. Matvejevo nuotr.
Knygos „Tiesos vertikalė. Knyga apie Vytautą Anužį“ viršelyje panaudota D. Matvejevo nuotr.
Knygos „Tiesos vertikalė. Knyga apie Vytautą Anužį“ viršelyje panaudota D. Matvejevo nuotr.
Scena iš spektaklio „Barbarai“. D. Matvejevo nuotr.
Scena iš spektaklio „Barbarai“. D. Matvejevo nuotr.
Ieva Tumanovičiūtė

Būties vienatvė ir teatro ilgesys

„Įsimylėjėlių kolekcija“ ir „Bangų šnabždesys“ festivalyje „TheATRIUM“

Tarptautiniai scenos meno festivaliai žiūrovui leidžia ne tik praplėsti akiratį, bet ir geriau suprasti, kokie kūriniai jį jaudina, skatina pokytį, pagaliau – kokio teatro jis ilgisi. Scenoje tos pačios temos gvildenamos daugybe būdu ir vienus paliečia tie, kuriems kiti lieka abejingi. Todėl svarbu kiekvienam žiūrovui pačiam ieškoti bendraminčių menininkų. Festivaliai tam puiki proga, nes programų sudarytojai, pristatydami kūrinių įvairovę, stengiasi užtikrinti ir jų meninę kokybę.

Scena iš spektaklio „Bangų šnabždesys“. D. Rimeikos nuotr.
Scena iš spektaklio „Bangų šnabždesys“. D. Rimeikos nuotr.
Raquel André spektaklyje „Įsimylėjėlių kolekcija“. D. Rimeikos nuotr.
Raquel André spektaklyje „Įsimylėjėlių kolekcija“. D. Rimeikos nuotr.
Raquel André spektaklyje „Įsimylėjėlių kolekcija“. D. Rimeikos nuotr.
Raquel André spektaklyje „Įsimylėjėlių kolekcija“. D. Rimeikos nuotr.
Raquel André spektaklyje „Įsimylėjėlių kolekcija“. D. Rimeikos nuotr.
Raquel André spektaklyje „Įsimylėjėlių kolekcija“. D. Rimeikos nuotr.
Raquel André spektaklyje „Įsimylėjėlių kolekcija“. D. Rimeikos nuotr.
Raquel André spektaklyje „Įsimylėjėlių kolekcija“. D. Rimeikos nuotr.
Raquel André spektaklyje „Įsimylėjėlių kolekcija“. D. Rimeikos nuotr.
Raquel André spektaklyje „Įsimylėjėlių kolekcija“. D. Rimeikos nuotr.
Raquel André spektaklyje „Įsimylėjėlių kolekcija“. D. Rimeikos nuotr.
Raquel André spektaklyje „Įsimylėjėlių kolekcija“. D. Rimeikos nuotr.
Scena iš spektaklio „Bangų šnabždesys“. D. Rimeikos nuotr.
Scena iš spektaklio „Bangų šnabždesys“. D. Rimeikos nuotr.
Rimgailė Renevytė, Ieva Tumanovičiūtė

Iš mūsų vaidybų

Laiškai apie teatrą (XIII)

Rašydama tekstą mėgstu „šlifavimo“ etapą, einantį po to, kai susiformuoja turinio pagrindas, bet dar lieka daugybė darbo jį dailinant. Tada įsivaizduoju kitus menininkus, tobulinančius savo piešinius, skulptūras, spektaklius. Po pokalbio su kolege susimąsčiau, kiek tarp visų teatro elementų režisieriai skiria dėmesio kalbai. Ar visi dramaturgų, režisierių ir aktorių sukurti tekstai yra redaguojami, peržiūrimi lietuvių kalbos specialistų? Juk kalba – tai viena iš teatro raiškos priemonių ir norėtųsi, kad ji būtų profesionaliai ištobulinta, kaip ir kiti spektaklio elementai. O tam vis dėlto reikėtų pasitelkti kalbos profesionalus, nes, deja, retam kuriam iš mūsų nebūtų ko sužinoti apie lietuvių kalbą.

Scena iš spektaklio „Metamorfozė“. D. Matvejevo nuotr.
Scena iš spektaklio „Metamorfozė“. D. Matvejevo nuotr.
Rokas Pijus Misiūnas, Mantas Pauliukonis ir Joris Zaliauskas spektaklyje „Jona“. A. Gudo nuotr.
Rokas Pijus Misiūnas, Mantas Pauliukonis ir Joris Zaliauskas spektaklyje „Jona“. A. Gudo nuotr.
Donatas Kalkauskas, Marius Cemnickas ir Dainius Jankauskas spektaklyje „Jona“. A. Gudo nuotr.
Donatas Kalkauskas, Marius Cemnickas ir Dainius Jankauskas spektaklyje „Jona“. A. Gudo nuotr.
Scena iš spektaklio „Gyvenimas – tai sapnas“. D. Pu nuotr.
Scena iš spektaklio „Gyvenimas – tai sapnas“. D. Pu nuotr.
Žygimantė Elena Jakštaitė, Aistė Zabotkaitė ir Laurynas Jurgelis spektaklyje „Gyvenimas – tai sapnas“. D. Pu nuotr.
Žygimantė Elena Jakštaitė, Aistė Zabotkaitė ir Laurynas Jurgelis spektaklyje „Gyvenimas – tai sapnas“. D. Pu nuotr.
Scena iš spektaklio „Dulkės“. M. Kundroto nuotr.
Scena iš spektaklio „Dulkės“. M. Kundroto nuotr.
Matas Sigliukas spektaklyje „Dulkės“. M. Kundroto nuotr.
Matas Sigliukas spektaklyje „Dulkės“. M. Kundroto nuotr.
Scena iš spektaklio „Metamorfozė“. D. Matvejevo nuotr.
Scena iš spektaklio „Metamorfozė“. D. Matvejevo nuotr.
Ieva Tumanovičiūtė

Vėl patikėti

„Fragmentas“ Klaipėdos dramos teatre

Antono Čechovo pjesėse kuris nors iš veikėjų vis pafilosofuoja, kaip žmogus gyvens po šimto ar dviejų šimtų metų. „Trijose seseryse“ tai daro Veršininas, kai atsisveikindamas sako: „Seniau žmonija buvo užsiėmusi karais, jos visa egzistencija buvo pilna žygių, antpuolių, pergalių, dabar visa tai atgyveno, liko tik milžiniška plynė, kurios kol kas nėra kuo užpildyti; <...> Žinot, jei prie darbštumo pridėsime išsilavinimą, o prie išsilavinimo darbštumą...“

Samanta Pinaitytė spektaklyje „Fragmentas“. D. Rimeikos nuotr.
Samanta Pinaitytė spektaklyje „Fragmentas“. D. Rimeikos nuotr.
Digna Kulionytė ir Darius Meškauskas spektaklyje „Fragmentas“. D. Rimeikos nuotr.
Digna Kulionytė ir Darius Meškauskas spektaklyje „Fragmentas“. D. Rimeikos nuotr.
Regina Šaltenytė ir Darius Meškauskas spektaklyje „Fragmentas“. D. Rimeikos nuotr.
Regina Šaltenytė ir Darius Meškauskas spektaklyje „Fragmentas“. D. Rimeikos nuotr.
Samanta Pinaitytė spektaklyje „Fragmentas“. D. Rimeikos nuotr.
Samanta Pinaitytė spektaklyje „Fragmentas“. D. Rimeikos nuotr.
Samanta Pinaitytė spektaklyje „Fragmentas“. D. Rimeikos nuotr.
Samanta Pinaitytė spektaklyje „Fragmentas“. D. Rimeikos nuotr.
Toma Gailiūtė spektaklyje „Fragmentas“. D. Rimeikos nuotr.
Toma Gailiūtė spektaklyje „Fragmentas“. D. Rimeikos nuotr.
Samanta Pinaitytė spektaklyje „Fragmentas“. D. Rimeikos nuotr.
Samanta Pinaitytė spektaklyje „Fragmentas“. D. Rimeikos nuotr.
Darius Meškauskas, Samanta Pinaitytė ir Sigutė Gaudušytė spektaklyje „Fragmentas“. D. Rimeikos nuotr.
Darius Meškauskas, Samanta Pinaitytė ir Sigutė Gaudušytė spektaklyje „Fragmentas“. D. Rimeikos nuotr.
  < PUSLAPIS IŠ 12  >>> Archyvas