7md.lt
Kas kur kada 7md rekomenduoja Savaitės filmai 7md meno projektai Kultūra vaikams Skelbimai Paieška m-puslapiai
7md.lt

Ambicingų žmonių bendruomenė

Pokalbis su Vilniaus mokytojų namų choro „Bel Canto“ vadovu Egidijumi Kavecku

Ingrida Alonderė
Nr. 35 (1229), 2017-10-27
Muzika
Choras „Bel Canto“ konkurse. M. Gudzinevičiaus nuotr.
Choras „Bel Canto“ konkurse. M. Gudzinevičiaus nuotr.

Spalio 14–15 d. Lietuvoje „praūžė“ suaugusiųjų chorų konkursas. Jame dalyvavo net 111 rajonų ir miestų suaugusiųjų (taip pat ir aukštųjų mokyklų) moterų, vyrų ir mišrių chorų. Tarp jų ir „Bel Canto“ – mišrus mėgėjų choras, kuris tarptautinio žiuri (kompozitorius, dirigentas Vaclovas Augustinas, latvių kompozitorius Rihardas Dubra, lenkų kompozitorius Pawelas Lukaszewskis, kompozitorė Nijolė Sinkevičiūtė, kompozitorius Algirdas Martinaitis ir choro dirigentas Dainius Puišys) buvo pripažintas geriausiu Lietuvos mišriu choru. Kolektyvas taip pat laimėjo didįjį konkurso prizą ir pelnė aukščiausią įvertinimą (98 balai). Tuo pasidžiaugti ir atsakyti į klausimus mielai sutiko dar visai neseniai choro meno vadovu ir dirigentu tapęs Egidijus Kaveckas.

 

Lietuvos suaugusiųjų chorų konkurse laimėjote Grand Prix. Koks tai jausmas? Kiek laiko ruošėtės konkursui ir kokią programą pateikėte?

Neapsakomai gera, kai nuoširdžiai sieki tikslo, dedi visas pastangas ir galiausiai sulauki įvertinimo. Tokie laimėjimai motyvuoja dirbti, stengtis dar labiau ir kelti sau naujus tikslus. Programą sudarėme vasario mėnesį, o labai intensyviai konkursui pradėjome ruoštis pavasarį. Surengėme net tris darbines stovyklas, kurių metu intensyviai repetavome ir „šlifavome“ kūrinius. Konkurse reikėjo tik susikaupti ir atsiduoti muzikai. Antrame ture atlikome kūrinius a cappella: Orlando di Lasso „Bonjour, et puis, quelles nouvelles“, Vaclovo Augustino „Anoj pusėj Dunojėlio“ ir „M. K. Oginskio priesakai sūnui“. Grand Prix finale iškovojome atlikdami Erico Whitacre’o „Leonardo Dreams of his Flying Machine“ bei Johanno Sebastiano Bacho (aranžuotą Edwino Londono ir Rhonda Sandbergo) „Bach (Again) come Sweet Death“.

 

Su šiuo choru pradėjote dirbti nuo šių metų vasario. Kaip pasisekė įsilieti į choro darbą, bendrą visumą?

Dirbti su šiuo kolektyvu nepaprastai smagu. Dainininkai motyvuoti, nori muzikuoti ir tobulėti. Kartais net profesionaliuose choruose to nejaučiu. Mane choras priėmė su dideliu pasitikėjimu, manau, kad mes puikiai sutariame, sutampa netgi mūsų biolaukai. Apskritai, choras turi nuostabią organizacinę, meninę komandą, kuri padeda pasiekti aukštų rezultatų. Puikiai dirba koncertmeisterės Raminta Gocentienė ir Milda Zapolskaitė.

 

Kas buvo sunkiausia (priprasti prie aplinkos, išmokti vardus ir t.t.)? Ir kas buvo lengviausia?

Man sunkiausia įsiminti vardus (priešingai negu veidus, juos prisimenu labai gerai), tad tai ir buvo sunkiausia užduotis. Šiuo metu jau žinau visų choristų vardus. O lengviausia buvo siekti bendro tikslo, nes visų mūsų požiūriai sutampa.

 

Ką pakeitėte, ar norite keisti?

Manau, kad labiausiai jaučiasi vokalo pokyčiai. Chore ypač svarbu, kad visi dainuotų vienodai formuodami balses, išsižiodami ir pan. Šiuo aspektu dirbame ypač daug. Tiesa, mums labai pasisekė, kad į mūsų komandą įsiliejo puikus vokalo pedagogas, Nacionalinio operos ir baleto teatro solistas Liudas Norvaišas.

 

Kokią metodiką taikote: repetuoja atskiri balsai, dirbate mišriose grupėse? Kam teikiate prioritetą?

Dirbame kaip ir visi chorai: pirmiausia atskirai grupėmis (vyrai ir moterys, tenorai ir sopranai, altai ir bosai ir kitokios variacijos), vėliau jungiame. Aš labai daug dėmesio skiriu muzikiniam tekstui, tikslumui, dainininkų vokalui. Paskutiniame etape jau kalbame apie turinį, interpretuojame. Esu tos nuomonės, kad instrumentas, šiuo atveju choras, pirmiausiai turi idealiai skambėti, derėti. Sakau, kad su nederančiu fortepijonu net pats Glenas Gouldas stebuklų nepadarys ir mes girdėsime tik nederančias natas. Su choru lygiai tas pats. Interpretacija, emocijos – tai jau „uogos torto viršūnėje“.

 

Kiek chore dainininkų? Koks skirtumas dirbant su profesionalų ir neprofesionalų chorais?

Choras gausus, apie 70 dainininkų, dauguma jų pažįsta natas, tačiau pagal išsilavinimą yra visiškai skirtingų specialybių. Manyčiau, didžiausias skirtumas tarp mėgėjų ir profesionalų yra tas, kad profesionalams taip nedega akys, nėra tiek meilės ir užsidegimo šiai veiklai, kiek turi mėgėjai. Su pastaraisiais galima pasiekti kur kas geresnių rezultatų, nors laiko atžvilgiu su mėgėjais programą reikia ruošti nepalyginamai ilgiau.

 

Kodėl apskritai dainuoti chore verta?

Dainavimas chore – tai pati geriausia socializacija, teikianti bendrystės pojūtį. Choras lavina ir muzikaliai, ir ugdo discipliną. Ypač verta dainuoti „Bel Canto“ chore, nes tai geriausias Lietuvos mėgėjų choras, rengiantis išskirtinius projektus.

 

O kokiems artimiausiems projektams šiuo metu choras rengiasi?

Išskirtinis projektas – „The Deers Cry“ – vyks lapkričio 2 d. 19 val. „Vaidilos“ teatro salėje. Koncertuosime su „Grammy“ nominantais, nuostabiu choru iš Didžiosios Britanijos „The Sixteen“. Tai aukščiausio lygio kolektyvas, Lietuvoje koncertuosiantis pirmą kartą. Po šio pasirodymo, lapkričio 18 d. Kauno filharmonijoje laukia roko opera „Eglė“ su Lietuvos valstybiniu simfoniniu orkestru ir solistais. O šiuos metus vainikuos du jaukūs ir šilti kalėdiniai koncertai gruodžio 15–16 d. Šv. Kotrynos bažnyčioje.

 

Kaip apibūdintumėte chorą „Bel Canto“? Kas Jūs visi esate?

Mes esame talentingų, ambicingų žmonių bendruomenė, kurioje gera muzikuoti ir būti kartu. Bendruomenė, kuri nuolat mokosi, tobulėja, turi aiškią viziją ir ambiciją. Siekiame tapti ne tik geriausiu, bet ir geidžiamiausiu choru Lietuvoje – tiek esamiems ir būsimiems mūsų komandos nariams, tiek mūsų publikai. Choras vienija pačių įvairiausių profesijų žmones – verslininkus, reklamos, komunikacijos, IT, vadybos specialistus, gydytojus, teisininkus, finansininkus, kt. Mes esame bendraminčių klubas, kurio narius sieja aistra muzikai ir nuolatiniam tobulėjimui.

 

Kalbino ir parengė Ingrida Alonderė

Choras „Bel Canto“ konkurse. M. Gudzinevičiaus nuotr.
Choras „Bel Canto“ konkurse. M. Gudzinevičiaus nuotr.
Choro „Bel Canto“ vadovas Egidijus Kaveckas. M. Gudzinevičiaus nuotr.
Choro „Bel Canto“ vadovas Egidijus Kaveckas. M. Gudzinevičiaus nuotr.
Choras „Bel Canto“ konkurso nugalėtojas. M. Gudzinevičiaus nuotr.
Choras „Bel Canto“ konkurso nugalėtojas. M. Gudzinevičiaus nuotr.