7md.lt
Kas kur kada 7md rekomenduoja Savaitės filmai 7md meno projektai Kultūra vaikams Skelbimai Paieška m-puslapiai
7md.lt

Dailė

Marija Martinaitytė

Slaptųjų grybų saugykla

Andrejaus Polukordo paroda „Nežinomi grybai“ Nacionalinėje dailės galerijoje

Nuolat besislepiantys, samanomis apsikloję ir man nematomi. Tad beveik visi nepažįstami. Tikriausiai dar neatradau būdo prisijaukinti ar nieko neatnešiau mainais, kad būčiau įleista į paslaptingą simbiotiniais ryšiais ir hifiniais siūlais apsiraizgiusią grybų karalystę. Gal jie nenori pažindintis, nes vaikystėje per daug kartų skaičiau „Grybų karą“? O gal tiesiog nori ramiai gyventi savo uždaroje, nematomoje realybėje. Randu kitą sprendimą, leidžiantį bent trumpam pasižvalgyti po atkuriamą jų pasaulį, kuriame man jie visi pasirodytų. Nacionalinėje dailės galerijoje vykstančioje Andrejaus Polukordo parodoje „Nežinomi grybai“ (kuratorė Jolanta Marcišauskytė-Jurašienė) pristatoma fiktyvi tikrų ir netikrų, išnykusių ir dar atsirasiančių grybų kolekcija, prisidengusi formalios mistikos dvelksmu.

Andrej Polukord, „Nežinomi grybai“, parodos fragmentas. 2024 m. G. Grigėnaitės nuotr.
Andrej Polukord, „Nežinomi grybai“, parodos fragmentas. 2024 m. G. Grigėnaitės nuotr.
Andrej Polukord, „Nežinomi grybai“, parodos fragmentas. 2024 m. G. Grigėnaitės nuotr.
Andrej Polukord, „Nežinomi grybai“, parodos fragmentas. 2024 m. G. Grigėnaitės nuotr.
Andrej Polukord, „Nežinomi grybai“, parodos fragmentas. 2024 m. G. Grigėnaitės nuotr.
Andrej Polukord, „Nežinomi grybai“, parodos fragmentas. 2024 m. G. Grigėnaitės nuotr.
Andrej Polukord, „Nežinomi grybai“, parodos fragmentas. 2024 m. G. Grigėnaitės nuotr.
Andrej Polukord, „Nežinomi grybai“, parodos fragmentas. 2024 m. G. Grigėnaitės nuotr.
Andrej Polukord, „Nežinomi grybai“, parodos fragmentas. 2024 m. G. Grigėnaitės nuotr.
Andrej Polukord, „Nežinomi grybai“, parodos fragmentas. 2024 m. G. Grigėnaitės nuotr.
Andrej Polukord, „Nežinomi grybai“, parodos fragmentas. 2024 m. G. Grigėnaitės nuotr.
Andrej Polukord, „Nežinomi grybai“, parodos fragmentas. 2024 m. G. Grigėnaitės nuotr.
Andrej Polukord, „Nežinomi grybai“, parodos fragmentas. 2024 m. G. Grigėnaitės nuotr.
Andrej Polukord, „Nežinomi grybai“, parodos fragmentas. 2024 m. G. Grigėnaitės nuotr.
Gerda Šertvytytė

Žmogaus veidas – žvėries nasrai

Mikalojaus Povilo Vilučio kūrybos paroda Vilniaus grafikos meno centro galerijoje „Kairė–dešinė“

Tądien įėjusi į vėsią laiptinę ir palypėjusi vienu laiptų segmentu turėjau pasirinkti – pirmiau Kairė ar Dešinė? Kaip atkakli kairiarankė, žinoma, žengiau tvirtą žingsnį į kairę, kur mano akis užpuolė didelės juodos dėmės baltame fone. Štai taip aš patekau į Mikalojaus Povilo Vilučio grafikos pasaulį Vilniaus grafikos meno centro galerijoje „Kairė–dešinė“.

Mikalojus Povilas Vilutis, parodos vaizdas. 2024 m. L. Skeisgielos nuotr.
Mikalojus Povilas Vilutis, parodos vaizdas. 2024 m. L. Skeisgielos nuotr.
Mikalojus Povilas Vilutis, parodos fragmentas. 2024 m. L. Skeisgielos nuotr.
Mikalojus Povilas Vilutis, parodos fragmentas. 2024 m. L. Skeisgielos nuotr.
Mikalojus Povilas Vilutis, parodos vaizdas. 2024 m. L. Skeisgielos nuotr.
Mikalojus Povilas Vilutis, parodos vaizdas. 2024 m. L. Skeisgielos nuotr.
Mikalojus Povilas Vilutis, parodos vaizdas. 2024 m. L. Skeisgielos nuotr.
Mikalojus Povilas Vilutis, parodos vaizdas. 2024 m. L. Skeisgielos nuotr.
Mikalojus Povilas Vilutis, „Didelis ekslibrisas II“. 1975 / 2024 m. L. Skeisgielos nuotr.
Mikalojus Povilas Vilutis, „Didelis ekslibrisas II“. 1975 / 2024 m. L. Skeisgielos nuotr.
Mikalojus Povilas Vilutis, parodos vaizdas. 2024 m. L. Skeisgielos nuotr.
Mikalojus Povilas Vilutis, parodos vaizdas. 2024 m. L. Skeisgielos nuotr.
Mikalojus Povilas Vilutis, kūrinio fragmentas. 1975 / 2024 m. L. Skeisgielos nuotr.
Mikalojus Povilas Vilutis, kūrinio fragmentas. 1975 / 2024 m. L. Skeisgielos nuotr.
Mikalojus Povilas Vilutis, parodos vaizdas. 2024 m. L. Skeisgielos nuotr.
Mikalojus Povilas Vilutis, parodos vaizdas. 2024 m. L. Skeisgielos nuotr.
Eglė Ulčickaitė

Tyla prieš audrą

Donatos Minderytės paroda „Vaizdinis vertimas / Jump Cut“ galerijoje „Vartai“

Jeigu egzistuoja absoliuti tyla, ji turėtų būti kurtinanti, todėl ir siaubinga. O kartais tyla baugina vien dėl to, kad žinai, jog tuoj kažkas įvyks, jog ji tuoj išvirs į kažką sau priešinga. Būtent triukšmo, kaip tylos, ir tylos, kurios negali tverti, metaforomis tapytoja Donata Minderytė įveda skaitytoją į savo ką tik apgintą meno daktaro tyrimą „Vaizdinis vertimas“. Jame siekiama užtildyti vaizdus, telkiantis stingulio mediją – tapybą.

Donata Minderytė, „Women Crying on Screen“. 2024 m. L. Mykolaičio nuotr.
Donata Minderytė, „Women Crying on Screen“. 2024 m. L. Mykolaičio nuotr.
Donata Minderytė, „Kamile as Alice Wakefield“. 2023 m. L. Mykolaičio nuotr.
Donata Minderytė, „Kamile as Alice Wakefield“. 2023 m. L. Mykolaičio nuotr.
Donata Minderytė, „Fuck It, Georgia, I Think I'm Getting Dementia“. 2024 m. L. Mykolaičio nuotr.
Donata Minderytė, „Fuck It, Georgia, I Think I'm Getting Dementia“. 2024 m. L. Mykolaičio nuotr.
Donata Minderytė, „Baltas kvadratas“. 2020 m. L. Mykolaičio nuotr.
Donata Minderytė, „Baltas kvadratas“. 2020 m. L. Mykolaičio nuotr.
Donata Minderytė, „Vidurnakčio kaubojus“. 2023 m. L. Mykolaičio nuotr.
Donata Minderytė, „Vidurnakčio kaubojus“. 2023 m. L. Mykolaičio nuotr.
Donata Minderytė, „Kojų tatuiruotės“. 2020 m. L. Mykolaičio
Donata Minderytė, „Kojų tatuiruotės“. 2020 m. L. Mykolaičio
Donata Minderytė, „Su tėčio marškiniais. Rankos“. 2019 m. L. Mykolaičio nuotr.
Donata Minderytė, „Su tėčio marškiniais. Rankos“. 2019 m. L. Mykolaičio nuotr.
Donata Minderytė, „Andromeda laisvėje. Atsarginis išėjimas“. 2023 m. L. Mykolaičio nuotr.
Donata Minderytė, „Andromeda laisvėje. Atsarginis išėjimas“. 2023 m. L. Mykolaičio nuotr.
Monika Krikštopaitytė

Suspaustos visatos

Pokalbis su Jurgita Ludavičiene apsilankius parodoje „Kosmosas. Lemas. Juvelyrika

LNDM Taikomosios dailės ir dizaino muziejuje (TDDM) atidaryta keliaujanti šiuolaikinės juvelyrikos paroda „Kosmosas. Lemas. Juvelyrika, joje 97 menininkai iš Lenkijos, Didžiosios Britanijos, Vokietijos, Suomijos, Australijos, Nyderlandų, Estijos, Ispanijos, Japonijos, Lietuvos „apmąsto kosmoso ir vieno ryškiausių XX a. rašytojų fantastų, futurologų, filosofų Stanisławo Lemo kūrybos sąsajas. Paroda jau buvo pristatyta Gdanske, Vroclave (Lenkija), Mariaheidėje (Nyderlandai), toliau numatoma ją eksponuoti Vienoje, Londone ir Hjustone. Parodos Vilniuje proga kalbamės su jos koordinatore, ryškiausia juvelyrikos žinove ir kuratore Lietuvoje Jurgita Ludavičiene.

Ekspozicijos fragmentas. G. Grigėnaitės nuotr.
Ekspozicijos fragmentas. G. Grigėnaitės nuotr.
Ekspozicijos fragmentas. G. Grigėnaitės nuotr.
Ekspozicijos fragmentas. G. Grigėnaitės nuotr.
Felieke van der Leest, „Brachiozauro medis su NSO lizdu ir ateivių kiaušiniais“. G. Grigėnaitės nuotr.
Felieke van der Leest, „Brachiozauro medis su NSO lizdu ir ateivių kiaušiniais“. G. Grigėnaitės nuotr.
Ekspozicijos fragmentas. G. Grigėnaitės nuotr.
Ekspozicijos fragmentas. G. Grigėnaitės nuotr.
Ekspozicijos fragmentas. G. Grigėnaitės nuotr.
Ekspozicijos fragmentas. G. Grigėnaitės nuotr.
Ekspozicijos fragmentas. G. Grigėnaitės nuotr.
Ekspozicijos fragmentas. G. Grigėnaitės nuotr.
Ekspozicijos fragmentas. G. Grigėnaitės nuotr.
Ekspozicijos fragmentas. G. Grigėnaitės nuotr.
Ekspozicijos fragmentas. G. Grigėnaitės nuotr.
Ekspozicijos fragmentas. G. Grigėnaitės nuotr.
Brigita Zobarskaitė

Annichilō

Eglės Petrošiūtės ir Liudvikos Sonios Koort paroda „Sounds Like a Silver Teaspoon“ LDS meno erdvėje „Medūza“

Meno erdvėje „Medūza“ nuo kovo pradžios veikianti paroda „Sounds Like a Silver Teaspoon“ („Skamba lyg sidabro šaukštelis“) užmezga dialogą su erdvės samprata ir metafiziniu gamtos virsmu mumyse. Jaunosios kartos menininkės Eglė Petrošiūtė bei Liudvika Sonia Koort šioms idėjoms įgyvendinti pasitelkia skulptūrą, instaliacijos fragmentus, videomeną, objektų medžiagiškumą ir garsą. Ypač svarbus parodos erdvėje niuansuotas garso ir šešėlių žaismas, kuriantis daugiasluoksnius prasminius ryšius tarp žiūrovo vidinio monologo, parodą inspiravusio teksto ir kosminės gamtos idėjos.

Eglė Petrošiūtė ir Liudvika Sonia Koort, „Sounds like a Silver Teaspoon“, parodos vaizdas. 2024 m. J. Sako nuotr.
Eglė Petrošiūtė ir Liudvika Sonia Koort, „Sounds like a Silver Teaspoon“, parodos vaizdas. 2024 m. J. Sako nuotr.
Eglė Petrošiūtė, „Troškime“. 2024 m. J. Sako nuotr.
Eglė Petrošiūtė, „Troškime“. 2024 m. J. Sako nuotr.
Eglė Petrošiūtė, „Troškime“. 2024 m. J. Sako nuotr.
Eglė Petrošiūtė, „Troškime“. 2024 m. J. Sako nuotr.
Eglė Petrošiūtė, „Per plauką“. 2024 m. J. Sako nuotr.
Eglė Petrošiūtė, „Per plauką“. 2024 m. J. Sako nuotr.
Eglė Petrošiūtė, „Lėtai jaukintis“. 2024 m. J. Sako nuotr.
Eglė Petrošiūtė, „Lėtai jaukintis“. 2024 m. J. Sako nuotr.
Liudvika Sonia Koort, „Sala“. 2024 m. J. Sako nuotr.
Liudvika Sonia Koort, „Sala“. 2024 m. J. Sako nuotr.
Liudvika Sonia Koort, „Pasala“. 2024 m. J. Sako nuotr.
Liudvika Sonia Koort, „Pasala“. 2024 m. J. Sako nuotr.
Eglė Petrošiūtė, „Per plauką“. 2024 m. J. Sako nuotr.
Eglė Petrošiūtė, „Per plauką“. 2024 m. J. Sako nuotr.
Gediminas Jasinskas

Pavasaris, vieno paukščio istorija ir naras

Apie Antano Martinaičio ir Sandros Kvilytės tapybos parodas Vilniuje

Kovo pradžia mieste. Ankstyvas, dulsvas ir dulkėtas, beveidis, savo paties likimui dar aklas pavasaris. Bet pažvelkite į viršų – blyškiame dangaus skliaute įsirėžusi nervinga medžių šakų kaligrafija: šiame gamtos pareiškime, kurio nebeįmanoma atšaukti, juodi kovarnių kūnai sudeda paskutinius akcentus, skyrybos ženklus ir rėksmingus kirčius (minkštų prieblandų ir kuždesių laikas baigėsi), praneša – ir perspėja! – apie netrukus pasaulį ištiksiančios metamorfozės pasakinę prigimtį. Kol blyškuma dar įsigėrusi į miesto paviršius (gamtoje, neabejoju, viskas atrodo gyviau ir išraiškingiau), akis atgaivinti ir pavasario spalvų šėlsmui paruošti gali lankymasis tapybos parodose. Štai dvi (ne vienintelės), suteikiančios įsimintinas menines patirtis.

Antanas Martinaitis, „Kompozicija“. 1985 m. V. Nomado nuotr.
Antanas Martinaitis, „Kompozicija“. 1985 m. V. Nomado nuotr.
Antanas Martinaitis, „Cinoberio vaikystė“. 1981–1983 m.
Antanas Martinaitis, „Cinoberio vaikystė“. 1981–1983 m.
Antanas Martinaitis, „Natiurmortas su grūstuvėliu“. 1977 m.
Antanas Martinaitis, „Natiurmortas su grūstuvėliu“. 1977 m.
Raimundas Sližys, „Antanas Martinaitis deklamuoja Oskaro Milašiaus eilėraštį“. 1981 m.
Raimundas Sližys, „Antanas Martinaitis deklamuoja Oskaro Milašiaus eilėraštį“. 1981 m.
Antanas Martinaitis, „Vieno paukščio istorija“, parodos vaizdas. 2024 m.
Antanas Martinaitis, „Vieno paukščio istorija“, parodos vaizdas. 2024 m.
Antanas Martinaitis, „Vieno paukščio istorija“, parodos vaizdas. 2024 m.
Antanas Martinaitis, „Vieno paukščio istorija“, parodos vaizdas. 2024 m.
Antanas Martinaitis, „Vieno paukščio istorija“, parodos vaizdas. 2024 m.
Antanas Martinaitis, „Vieno paukščio istorija“, parodos vaizdas. 2024 m.
Antanas Martinaitis, „Vieno paukščio istorija“, parodos vaizdas. 2024 m.
Antanas Martinaitis, „Vieno paukščio istorija“, parodos vaizdas. 2024 m.
Gytis Oržikauskas

Raktas į Antaną Martinaitį

Paroda „Vieno paukščio istorija“ VVJ meno galerijoje

Vilniaus vaikų ir jaunimo meno galerijoje iki balandžio 7 d. vyksta vieno svarbiausių lietuvių tapytojų Antano Martinaičio kūrybos paroda „Vieno paukščio istorija“ (kuratorė Algė Gudaitytė). Ši paroda suteikia progą ne tik pamatyti ikoninius tapybos darbus, bet ir gyvai apžiūrėti dailininko eskizus, anksčiau publikuotus 2010 m. Birutės Patašienės ir Virginijos Markauskienės sudarytame Antano Martinaičio kūrybos albume.

Antanas Martinaitis, Rytų pasaka. 1976 m. V. Nomado nuotr.
Antanas Martinaitis, Rytų pasaka. 1976 m. V. Nomado nuotr.
Antanas Martinaitis, Siautėjimas. 1976 m. V. Nomado nuotr.
Antanas Martinaitis, Siautėjimas. 1976 m. V. Nomado nuotr.
Antanas Martinaitis, „Judita“. 1986 m. V. Nomado nuotr.
Antanas Martinaitis, „Judita“. 1986 m. V. Nomado nuotr.
Antanas Martinaitis, „Vieno paukščio istorija“, parodos vaizdas. 2024 m. V. Nomado nuotr.
Antanas Martinaitis, „Vieno paukščio istorija“, parodos vaizdas. 2024 m. V. Nomado nuotr.
Antanas Martinaitis, „Vieno paukščio istorija“, parodos vaizdas. 2024 m. V. Nomado nuotr.
Antanas Martinaitis, „Vieno paukščio istorija“, parodos vaizdas. 2024 m. V. Nomado nuotr.
Antanas Martinaitis, eskizas. 1974 m. V. Nomado nuotr.
Antanas Martinaitis, eskizas. 1974 m. V. Nomado nuotr.
Antanas Martinaitis, eskizas. V. Nomado nuotr.
Antanas Martinaitis, eskizas. V. Nomado nuotr.
Antanas Martinaitis, eskizas. 1974 m. V. Nomado nuotr.
Antanas Martinaitis, eskizas. 1974 m. V. Nomado nuotr.
Viktorija Mištautaitė

Kuo minta vidinės šmėklės?

Apie jaunųjų menininkų grupinę tapybos parodą „Žarija“ Pamėnkalnio galerijoje

Beformis parodos kūnas susisuko į ratą. Baltoje klausykloje saugu nusirengti dienos triukšmą ir kažkuria prasme nusilenkti visoms čia esančioms ištapytoms formoms bei dėmėms. Iš kokių šaltinių ateina taip ilgai laukti žodžiai, kokiu sirenišku balsu prišaukiami vaizdiniai, kaip maitinamos bevaisės pauzės ir kokiu pavidalu pradeda egzistuoti kūriniai, gavę pirmąjį impulsą iš kūrėjo? Šeši jaunieji menininkai – Paulina Domašauskaitė, Kristijonas Gurčinas, Benas Matijošaitis, Jonas M. Meškauskas, Liucija Pačkauskaitė, Emilis B. Šeputis – kuria erdvę negimusių idėjų kapinynui.

Paulina Domašauskaitė, „Plazdesys“, fragmentas. 2023 m.  A. N. nuotr.
Paulina Domašauskaitė, „Plazdesys“, fragmentas. 2023 m. A. N. nuotr.
Jonas M. Meškauskas, „Nr. 162-27“, „Nr. 161-26“. 2024 m.  A. N. nuotr.
Jonas M. Meškauskas, „Nr. 162-27“, „Nr. 161-26“. 2024 m. A. N. nuotr.
Kristijonas Gurčinas, „Pušaloto Marija“. 2023 m.  A. N. nuotr.
Kristijonas Gurčinas, „Pušaloto Marija“. 2023 m. A. N. nuotr.
Paulina Domašauskaitė, „Jaunaties metu mėnuo būna mirusiųjų karalystėje“. 2024 m. A. N. nuotr.
Paulina Domašauskaitė, „Jaunaties metu mėnuo būna mirusiųjų karalystėje“. 2024 m. A. N. nuotr.
Emilis B. Šeputis,  „...“. A. N. nuotr.
Emilis B. Šeputis, „...“. A. N. nuotr.
Kristijonas Gurčinas, „Apie mirtį ir popsą“. 2023 m. A. N. nuotr.
Kristijonas Gurčinas, „Apie mirtį ir popsą“. 2023 m. A. N. nuotr.
Benas Matijošaitis, „Nulinė gravitacija“. 2024 m. A. N. nuotr.
Benas Matijošaitis, „Nulinė gravitacija“. 2024 m. A. N. nuotr.
Monika Pakerytė

Rusenanti viltis

Paroda „Žarija“ Pamėnkalnio galerijoje

Kai ima sprogti pumpurai, kai iš įšalo gniaužtų išsivadavę nedrąsiai pradeda kaltis krokai, kai Neris pasiekia ir užlieja krantines, paversdama jas per miestą vingiuojančiu veidrodžiu, šmėklos, pajutusios įraudusių žandų ir spindinčių akių gausą, irgi sukyla šokiui. Šį kartą jos ratu sukasi ne baugioje tamsoje, o saulės spinduliuose besimaudančioje Pamėnkalnio galerijoje. Būtent joje paslaptingai sužiba nauja jaunų menininkų paroda „Žarija“.

„Žarija“, parodos fragmentas. A. N. nuotr.
„Žarija“, parodos fragmentas. A. N. nuotr.
„Žarija“, parodos fragmentas. A. N. nuotr.
„Žarija“, parodos fragmentas. A. N. nuotr.
Liucija Pačkauskaitė, „Ne gervės, tai rūkas miega“. 2023 m.  A. N. nuotr.
Liucija Pačkauskaitė, „Ne gervės, tai rūkas miega“. 2023 m. A. N. nuotr.
Benas Matijošaitis, „Be pavadinimo“. 2024 m.  A. N. nuotr.
Benas Matijošaitis, „Be pavadinimo“. 2024 m. A. N. nuotr.
Emilis B. Šeputis, „Future torments“. 2023 m.  A. N. nuotr.
Emilis B. Šeputis, „Future torments“. 2023 m. A. N. nuotr.
Jonas M. Meškauskas, „Nr. 164-28“. 2024 m.  A. N. nuotr.
Jonas M. Meškauskas, „Nr. 164-28“. 2024 m. A. N. nuotr.
Kristijonas Gurčinas, „Arbatinė amžinai“. 2023 m. A. N. nuotr.
Kristijonas Gurčinas, „Arbatinė amžinai“. 2023 m. A. N. nuotr.
Liucija Pačkauskaitė, „Alėja ties kriokliais“. 2023 m. A. N. nuotr.
Liucija Pačkauskaitė, „Alėja ties kriokliais“. 2023 m. A. N. nuotr.
Monika Krikštopaitytė

Inauguraciniai procesai

Paroda „Geltona moteris. Antano Samuolio (1899–1942) retrospektyva ir inspiracijos“ Kaune

Nacionaliniame M.K. Čiurlionio dailės muziejuje nuo vasario vidurio veikia didžiulė paroda, skirta tapytojo, arsininko Antano Samuolio (1899–1942) 125-osioms gimimo metinėms. Net nemačiusi jos drąsiai visiems rekomendavau būtiniausiai apsilankyti, nes čiagi Samuolis! Meno žmonėms paaiškinimų praktiškai nereikia – šis tapytojas yra tapybos konstanta, gyvastingo ir tikro modernizmo liudijimas, kurį linksniuoja trys kartos dailininkų. Jis – toks net tapybinės optikos formuotojas, pro jo prizmę tikrinama, ar gera tapyba. Bet tuo pačiu metu jo personalija yra ir mitas, sukuriantis sąskambį su pasauline modernizmo istorija ir gal net išreiškiantis nacionalinės tapatybės skausmingumą. Jis yra tarsi daugiau nei menininkas, o ir Lietuvos tariamosios nuosakos (kas galėjo būti) ir nesėkmių skiedinio esencija.

Ekspozicijos fragmentas. M. K. nuotr.
Ekspozicijos fragmentas. M. K. nuotr.
Ekspozicijos fragmentas. M. K. nuotr.
Ekspozicijos fragmentas. M. K. nuotr.
Ekspozicijos fragmentas. M. K. nuotr.
Ekspozicijos fragmentas. M. K. nuotr.
Stasės Vasiliauskaitės-Samulevičienės kurtas žaislas. M.K. nuotr.
Stasės Vasiliauskaitės-Samulevičienės kurtas žaislas. M.K. nuotr.
Ekspozicijos fragmentas. M. K. nuotr.
Ekspozicijos fragmentas. M. K. nuotr.
Ekspozicijos fragmentas. M. K. nuotr.
Ekspozicijos fragmentas. M. K. nuotr.
Ekspozicijos fragmentas. M. K. nuotr.
Ekspozicijos fragmentas. M. K. nuotr.
Ekspozicijos fragmentas. M. K. nuotr.
Ekspozicijos fragmentas. M. K. nuotr.
  < PUSLAPIS IŠ 149  >>> Archyvas